[siteorigin_widget class=”Inked_Media_Box_SO_Widget”][/siteorigin_widget]
دستگاه‌های گرمایش لاستیک سیلیکون یا سیلیکون رابر هیتر : برخی شرکت ها ،  برای ارائه المنت‌های گرمایش انعطاف‌پذیر با عملکرد بی‌نظیر، از خواص منحصر‌بفرد لاستیک سیلیکون بهره می‌برند. لاستیک سیلیکون یا همان سیلیکون رابر با ضخامت و ساختار مختلف به پارچه فایبرگلاس اضافه می‌شود و اساس المنت‌های گرمایش سیلیکون را تشکیل می‌دهد. بطور کلی، دو لایه از مواد حاوی المنت چاپ شده‌ی ورقه‌ای یا سیم‌پیچ، به هم جوش داده می‌شوند و یک المنت گرمایشی سیلیکون ساده را تشکیل می‌دهند.

اگرچه بیشتر المنت‌های گرمایش سیلیکونی به شکل انعطاف‌پذیرمسطح تولید می‌شوند، ولی دورکس المنت‌های گرمایشی لاستیک سیلیکون را در ابعاد و اشکال مختلف تولید می‌کند. شکل‌دهی می‌تواند به انتقال گرما کمک کرده و نصب توسط مشتری را راحت‌تر کند. یک طرح معمول، المنت گرمایش استوانه‌ای شکل است که روی لوله‌ای با قطر یکسان نصب می‌شود. با استفاده از روش‌های فنی اختصاصی، دورکس قادر است با توجه به نیاز‌های مشتری، المنت‌های گرمایشی لاستیک سیلیکونی را در اشکال پیچیده تولید کند.

عایق حرارتی سیلیکون رابر

با وجود ورقه مقاومتی داخلی یکسان، المنت‌های گرمایشی لاستیک سیلیکون یا همان ( سیلیکون رابر ) در مقایسه با المنت‌های گرمایشی پلی آمید چندین مزیت دارند. در صورت نصب در فضاهایی که در آن برخورد با اشیای دیگر محتمل باشد، لاستیک سیلیکون در برابر سایش یا آسیب مکانیکی بسیار مقاوم است. لاستیک سیلیکون همچنین برای استفاده در فضاهای بیرونی و محیط‌های خیس از لایه‌ی محافظ دربرابر رطوبت بهره می‌برد. علاوه بر این، حداکثر محدوده‌ی دما در المنت‌های گرمایشی لاستیک سیلیکون بیشتر است که امکان استفاده ممتد تا دمای ۲۳۲ سانتی گراد/۴۵۵ فارنهایت، یا دمای بیشتر برای مدت کوتاه را فراهم می‌کند. با این حال، ضخامت سیلیکون رابر بیشتر است (ضخامت کلی لاستیک سیلیکون ممکن است ۰٫۰۳۰” یا بیشتر باشد، در مقایسه با ضخامت ۰٫۰۰۸” تا ۰٫۰۱۰” ساختار‌های پلی آمید) و جنبه‌ای منفی به دنبال دارد.

عایق حرارتی سیلیکون رابر
عایق حرارتی سیلیکون رابر

ضخامت بیشتر و خواص لاستیک سیلیکون در انتقال حرارت، بین ورقه مقاومتی و سطح نصب عایق حرارتی ایجاد می‌کند. این تاخیر در مدت زمان انتقال حرارت در مقایسه با پلی آمید در مواقعی که افزایش سریع حرارت نیاز است، تاثیر می‌گذارد. این مساله، ضخامت، انعطاف پذیری و خمیدگی دستگاه گرمایشی را نیز کاهش می‌دهد. با شعاع خمیدکی محدود ۱٫۵”، این مساله باعث می‌شود دستگاه گرمایشی بطور یکنواخت، محکم و دائمی به سطوح خمیده بسته نشود. همچنین نمی‌توان با خرید سیلیکون رابر و استفاده آن در صنایع هوا و فضا و کارکرد‌های دیگر که گاز‌بیرون‌رانی در آن محدود است، استفاده کرد.

اطلاعات بیشتر درباره سیلیکون رابر

برخی شرکت ها ساختارهای لاستیک سیلیکون و پلی‌آمید را همراه با گواهی نامه UL عرضه می‌کنند (حداکثر دما در گواهی‌نامه UL، ۱۰۵ سانتیگراد/۲۲۱ فارنهایت است). برخلاف بسیاری از محصولات در بازار، این شرکت ها ، دستگاه‌های گرمایشی لاستیک سیلیکون  با چسب حساس به فشار برای اتصال دستگاه گرمایشی به سطح نصب عرضه می‌شوند. این گزینه اجازه می‌دهد تا به جای تحمیل نصب دستگاه‌ گرمایشی با استفاده از فرآیند‌های جوش‌کاری ورقه توسط تولید‌کننده، خود مشتریان دستگاه گرمایشی را نصب کنند.

اطلاعات بیشتر درباره سیلیکون رابر
اطلاعات بیشتر درباره سیلیکون رابر

انتقال حرارت در سیلیکون رابر

در عملکرد دستگاه گرمایشی، چسبیدن دستگاه گرمایشی به سطح نصب، برای اطمینان از انتقال انرژی حرارتی از المنت عامل بسیار مهمی محسوب می‌شود. مصرف کنندگان باید مطمئن باشند که اتصال یکنواخت و مناسبی بین دستگاه گرمایش و محل نصب برقرار است.

انتقال حرارت در سیلیکون رابر
انتقال حرارت در سیلیکون رابر
[siteorigin_widget class=”Inked_Media_Box_SO_Widget”][/siteorigin_widget]