در این بخش که تحت عنوان “سوالات متداول درباره ترموکوپل ها و المنت ها” نام گذاری شده ، به پاسخ دادن به پرسش های شما در رابطه با ترموکوپل ها و المنت ها می پردازیم. اگر سوال خود را در این سوال ها نمی بینید ، پرسش خود را در قسمت نظرات یا در قسمت تماس با ما ، برای ما ارسال کنید . پس از یک روز کاری ، متخصصان ما به سوالات شما پاسخ خواهند داد. با ما همراه باشید.

ترموکوپل بخریم یا PT100 ؟

برای جواب به این سوال ابتدا باید ببینید که چه نیازی را میخواهید بر طرف کنید. توجه داشته باشید که در ایران به اشتباه ترموکوپل PT100 نامیده میشود که اشتباه است. PT100 در خانواده سنسورهای RTD است. برای پاسخ به این پرسش میتوانید مقاله های مرتبط با ترموکوپل و ۱۳ نکته درباره خرید ترموکوپل را مطالعه بفرمائید.

ترموکوپل نوع k چیست؟

ترموکوپل تیپ k یکی از قطعه های الکترونیکی و یا سنسورها است که دما را به ولتاژ و آمپر و مقاومت اهمی تبدیل می کند و باعث می شود تا دما اطراف خوانده شود. این مدل ترموکوپل به سه نوع در بازار یافته می شود که هر کدام از این ترموکوپل ها برای جاهای بخصوصی مورد استفاده قرار می گیرد. در هنگام خرید باید این سه نوع مدل ترموکوپل را بشناسیم تا بتوانیم بهترین مدل را برای کار خود انتخاب و خریداری کنیم. این سه مدل به نام های ترموکوپل مدل سیمی، ترموکوپل مدل کلگی دار و ترموکوپل مدل فلنچ دار می باشند . در مقاله راهنمای خرید ترموکوپل تیپ k راجع این ترموکوپل ها بیشتر صحبت شده است.

ترموکوپل تیپ J چیست؟

ترموکوپلی بسیار پر کاربرد است که گستره ی دمایی مناسب و مطلوبی داشته و دماهایی در محدوده ی -۱۸۰ تا ۷۵۰ درجه ی سانتیگراد را اندازه گیری می کند و همچنین از نظر اقتصادی نیز خرید ترموکوپل نوع J مقرون به صرفه تر از سایر تیپ هاست. در مقاله راهنمای خرید ترموکوپل تیپ j راجع این ترموکوپل ها بیشتر صحبت شده است.

ترموکوپل تیپ S چیست؟

رموکوپل نوع S با استفاده از یک سیم از ۹۰٪ پلاتین و ۱۰٪ رادیوم (سیم مثبت و یا +) و سیم دوم ۱۰۰٪ پلاتین ساخته می شود .ترموکوپل نوع S در کاربردهای با درجه حرارت بالا استفاده می شود. . در مقاله راهنمای خرید ترموکوپل تیپ S راجع این ترموکوپل ها بیشتر صحبت شده است.

ترموکوپل فلکسیبل چیست؟

ترموکوپل فلکسیبل نوع جدیدی از ترموکوپل است که با قابلیت انعطاف بسیار بالا و سهولت در شکل پذیری امروزه در صنایع و منابع حرارتی زیادی به شکل های فنری و مارپیچ به کار برده می شود.  در مقاله مزایای ترموکوپل فلکسیبل در رابطه با این نوع ترموکوپل ها بیشتر توضیح داده ایم.

به طور کلی المنت چیست و چه کارایی هایی دارد؟

لمنت ها به طور کلی رشته سیم های نیمه هادی می باشند که دارای مقاومت بسیار بالایی هستند. یکی از مهمترین خاصیت های این رشته سیم ها خاصیت داغ شوندگی بسیار بالا آن ها می باشد. دومین خاصیت مورد نظر این رشته سیم ها این مسئله می باشد که دارای تحمل جریان الکتریکی بسیار بالایی می باشند.

چرا بین ده ها برند خارجی و یا داخلی صحبت از خرید بوبین کنتاکتور زیمنس است ؟

کارخانه زیمنس در سال ۱۸۴۷ در برلین و توسط فردی به نام ارنست فون زیمنس تاسیس شد. زیمنس در ابتدای راه خود موفق به ساخت طولانی ترین خط تلگراف بین برلین و فرانکفورت شد و بعد این کارخانه اقدام به ساخت و راه اندازی خطوط و شبکه های مخابراتی روسیه کرد. این شرکت بین المللی در حال حاضر ۴ بخش اصلی انرژی، صنعت، پزشکی و زیر ساخت های شهری داشته و بیش از ۳۶۰ هزار نفر در ۱۹۰ کشور جهان برای این شرکت چند ملیتی مشغول به کار هستند. کیفیت بالای ساخت در تمام محصولات برند زیمنس باعث شده است در بسیاری از کشورهای جهان زیمنس به یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین برندهای جهانی تبدیل شود. بدون شک کیفیت بالای بوبین کنتاکتور زیمنس نیز مانند سایر محصولات این برند بسیار سطح بالا و رضایت بخش خواهد بود.

 

سوال ترموکوپلی خود را از ما بپرسید

اگر در صفحه “سوالات متداول درباره ترموکوپل ها و المنت ها ” سوال خود را نیافتید ، در قسمت نظرات این بخش یا در صفحه تماس با ما ، پرسش خود را با ما در میان بگذارید.