در ویدئو قبلی ما با استفاده از شابلون بر روی بدنه (شاسی) مکان قطعات را مشخص کردیم و اقدام به برشکاری قطعات نمودیم. در این ویدئو نوبت به اتصال قطعات میرسد. همانطور که در ویدئو قبل دیدید، ما بعد از برشکاری اقدام به پرداخت لبههای به جا مانده با تیغ کف تراش و سمباده کردیم.
بعد از انکه سوارخها به شکل درستی ایجاد شدند، نوبت به اتصال قطعات میرسند. در ویدئو قبل گفتیم گفتیم که باید به نحوی برشکاری و سوراخکاری انجام شود که قطعات کمی فیکس و سفت در جای خودشان قرار گیرند. برای استحکام بهتر از چسبهای با قدرت بالا استفاده میکنیم. سپس در کنار آنها اقدام به بستن پیچهای خود پیچ میکردیم که قطعه مورد نظر در جای خودش محکم شود.
برای ادامه کار باید دکمه خاموش و روشن اصلی را بر روی بدنه آن قرار دهیم این دکمه بر روی درب شاسی سوار میشود.
بعد از نصب کلید روش و خاموش نوبت به نصب، درجه تنظیم است. آن را هم با کمک چسب و پیچ در جای خودش محکم میکنیم.
- اکنون نوبت به نصب کنترلر ترانس اصلی میرسد. این کنترل دارای دو سوکت برنجی و یک سوکت فلزی معمولی است. برای اتصال این کنترلر ترانس، باید از دو پیچی که در دو سر آن قرار گرفته است استفاده کنید. البته پیچ هیا فابریک این کنترلر ترانس برای اتصال بر روی شاسی ما مناسب نیست و بهتر است که آنها را با پیچهای دیگر جایگزین کنیم.
- بعد از اتصال کنترل نوبت به نصب قطعات داخلی و قطعات فرمان دیگر میرسد. این قطعات را نیز در جای خود قرار میدهیم و با استفاده از چسب و پیچ در جای خودشان محکم میکنیم.
خوب اکنون تقریبا کار به انتهای خودش نزدیک میشود و کم کم تمامی قطعات در جای خودشان متصل میشوند و در مرحله بعدی نوبت به اتصال کابلهای برق و سیمکشی است.
این کار نیازمند بهرهگیری از نقشه و دیاگرام مناسب است که در پست مخصوص به خودش آن را در اختیار شما قرار میدهیم.
اکنون قطعه فیزیکی ما آماده است. در ویدئو بعدی ما به بررسی سیمکشی کنترلر خودمان میپردازیم.
در صورت تمایل به دیدن ادامه این سری از آموزش ها، برای ما در قسمت دیدگاه، پیام بگذارید تا قسمت های بعدی نیز دوبله و منتشر شوند.
اشتراکها: ساخت یک کنترلر PID 240 ولت 20 آمپر گام به گام قسمت 1 - گروه صنعتی کوپل (به همراه ویدئو دوبله)